پایگاه خبری تحلیلی دنیای ما

kidsgrowthchartheighttapemeasure

تاثیر مستقیم مصرف برخی از خوراکی ها و مواد غذایی سالم و افزایش قد در کودکان امری ثابت شده و بهتر است که والدین با این مواد غذایی آشنایی داشته باشند و برای داشتن فرزندی با قد مناسب این مواد غذایی را در رژیم غذایی روزانه کودک خود بگنجانند.

بیشتر افراد خواهان قدبلند هستند اما به گفته‌ متخصصان امکان افزایش قد بعد از مرحله بلوغ بسیار کم است، در نتیجه نقش والدین در افزایش قد افراد بسیار مهم است حال ما در این بخش برایتان به معرفی خوراکی‌ها و مواد غذایی می‌پردازیم که سبب تحریک هورمون‌های رشد و در نتیجه بلند قد شدن فرزندتان می‌شوند با ما همراه باشید. اگر خواهان افزایش صددرصدی قد کودکانتان هستید، حتما این مواد غذایی را در رژیم غذاییشان بگنجانید.
 تخم مرغ
 Martha's Cooking School
 پروتئین‌ها یکی از مهمترین منابع غذایی برای افزایش قد کودکان هستند و تخم مرغ، اصلی ترین منبع پروتئین محسوب می‌شود. و ماده ای است که حتی اگر به صورت روزانه مصرف شود، هیچ ضرری به بدن و سلامتی افراد نمی‌رساند.

با گنجاندن روزانه تخم مرغ به شکل‌های مختلف در رژیم غذایی کودکانتان می‌توانید تاثیر به سزایی در افزایش قدشان داشته باشید.

متخصصان تغذیه همچنین معتقدند که گاهی مشکلات کوتاه قدی میتواند ناشی از کمبود روی در کودکان باشد. که این ماده ضروری باز هم در تخم مرغ وجو دارد . طبق سفارش سازمان بهداشت جهانی باید تخم مرغ که غنی از ماده معدنی روی است در برنامه غذایی مهد کودک ها و مدارس گنجانده شود.

شیر 
boy-drinking-milk
مصرف روزانه دو لیوان شیر قد کودکتان را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. این ماده ی غذایی، حاوی مقدار فراوانی کلسیم، پروتئین، ویتامین D و ویتامین B12 می باشد که برای ساختن استخوان های سالم و بیشتر سلول های بدن، بسیار ضروری می باشد. والدین باید توجه داشته باشند که نکته ی بسیار مهم برای افزایش قد این است که آنها باید بر روی افزایش رشد استخوان ها تمرکز کنند تا کودکتان به طور طبیعی قد بکشد!
حال با این نتیجه گیری، برای رشد و استحکام استخوانی لازم است که کلسیمی در محصولات لبنی مانند شیر،پنیر،ماست و تخم مرغ،گیاهان برگ سبز تیره مانند اسفناج،ماهی ساردین، مغزجات یافت می شود، مصرف شود .
نکته بعدی در مصرف کلسیم که باید  رعایت شود این است که برای جذب کلسیم نیاز به وجود ویتامین Dاست.
و در انتها باید گفت،بعضی غذاها مهار کننده جذب کلسیم اند و بر روی رشد اثر منفی دارند.این غذاها شامل نوشیدنیهای حاوی کربوهیدراتها، نمک، چربی، شکر و قهوه می باشند.داروهای غیر مجاز و سیگار جذب کلسیم را متوقف می کند.
سویا
soya-bean-for-sale_5
سویا به تقویت رشد عضلات و استخوان ها در بدن کمک می کند و منبعی سرشار از پروتئین است.  پروتئین موجود در سویا در حفظ عملکرد آنتی بادی در بدن، آنزیم ها، تنظیم هورمون رشد و ترمیم بافتهای بدن ضروری است. میتوانید با ایجاد تنوع در غذاهای مختلف با سویا  میتوانید تاثیر به سزایی در افزایش قد کودکانتان داشته باشید.
 بلغور جو دوسر
healthy-oatmeal-toppings
یکی دیگر از منابع شگفت انگیزبلغور جودوسر است، به طوریکه مصرف روزانه ی آن باعث افزایش توده ی عضلانی بدن، ازبین بردن چربی و چاقی، سالم نگه داشتن قلب و افزایش رشد قد می شود. می توانید آن را هرروز همراه با صبحانه میل کنید و افزایش قد کودک خود را تماشا کنید!
 مرغ
chicken-friendly-kids
برای افزایش قد کودکانتان حتما مرغ را در رژیم غذایی کودکتان بگنجانید،گوشت مرغ پروتئین زیادی دارد، غذاهای حاوی پروتئین در سلامتی و افزایش قد موثرند.پروتئین ها منبع خوبی برای آمینواسیدها هستند که برای تولید هورمون رشد لازم است.بسیاری از مردم آمینواسیدها را برای افزایش قد استفاده می کنند. غذاهای حاوی پروتئین بالا شامل گوشت کم چربی،مرغ(بخصوص ماهی سالمون و تون هستند که در کیان گوشت مرغ میان کودکان محبوبیت بیشتری دارد
اسفناج
spinach-greens
اسفناج،غذای طلایی برای کودکان و نوجوانان به شمار می رود، این ماده غذایی میزان ایمنی بدن را بالا می برد، و باعث افزایش قد نیز می شود و سرشار از آهن و کلسیم است. این ماده غذایی با کمک به بهبود عملکرد بدن، رشد مغز، ساخت سلول های عضلانی و رشد استخوان ها، باعث قوی شدن بدن و افزایش رشد قد می شود. شما می توانید از آب اسفناج در غذاها استفاده کنید و یا آن را به عنوان کوکو سبزی و یا همراه با سالاد استفاده  کنید.
 هویج
carrot-baby-food
از مصرف هویج غافل نشوید،ویتامین A برای رشد ضروری است و برای عملکرد مناسب چشم، اندام های تناسلی و سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است کمبود این ویتامین ممکن است باعث بیماریهای شب کوری، نارسایی رشد استخوان، ترشحات چشم و غشاء مخاطی، پوسیدگی دندانها و پوست خشن شود.
 
میوه ها 
fruits_1
می رسیم به بخشی که علاوه بر خوش قد و قامت کردن فرزندتان به زیبایی پوستشان نیز کمک زیادی می کند. میوه ها یا آب میوه ها برای رشد و بلند قد شدن  بسیار مفید هستند. این مواد غذایی سرشار از ویتامین  Cو مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند  بسیاری از میوه ها مانند انبه و هلو سرشار از ویتامین A هستند و افزایش مصرف این میوه ها رشد قد کودک یا نوجوان را تضمین می کند، این میوه ها همچنین ایمنی بدن را تقویت و استخوان ها را محکم می کند.

ماست
plain-yoghurt

ماست یک منبع فوق العاده از ویتامین D و کلسیم است که هر دو به رشد قدی در کودکان کمک می‌کند، اگر کودکتان تمایلی به مصرف ماست ندارد می‌توانید ازپنیر استفاده کنید.

منبع: پارسینه

tabnak-adv
13950103P030
GPS بخشی از مغز را غیر فعال می کند

محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند استفاده از GPS بخشی از مغز که وظیفه راهبری را برعهده دارد، غیرفعال می‌کند.

Modern interior of private jet
گران قیمت ترین و لوکس ترین کابین های هواپیما در دنیا

یکی از مزیت‌های پول‌دار بودن، سفر کردن با هواپیماهای لوکس و درجه یک است. سفر کردن با هواپیما خسته‌کننده و کسالت‌آور است، به خصوص اگر سفری بین‌المللی داشته باشید. ولی تختی شاهانه، حمام اختصاصی یا مهمانداری شخصی می‌تواند سفر شما را مرفه کند. با دنیای ما همراه باشید تا به ۱۰ کابین لوکس و بالارده نگاهی اجمالی داشته باشیم.

13950103P028
ارتباط از دست دادن حس بویایی و مرگ زودهنگام

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد از بین رفتن حس بویایی در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگی با مرگ زودهنگام مرتبط است.

tabnak-adv
13951229p06

۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰۸:۴۵

نتایج رقابت های فوتبال اروپا

SMARTWATCH

۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۲۱:۰۰

رشد ۱۸ درصدی فروش ساعت هوشمند در سال ۲۰۱۷

13951229p08

۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰۹:۱۵

شلوغ‌ترین جزیره جهان

آرشیو

tabnak-adv
tabnak-adv
tabnak-adv